OKULLARIMIZIN DYS (DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ) NE GEÇİŞ İŞLEMLERİ
İlimiz genelinde resmi okul ve kurumlarımız 03 Nisan 2017 tarihi itibariyle DYS (Doküman Yönetim Sistemi) ´ne geçeceğinden aşağıdaki iş ve işlemlerin okul müdürlüklerince yapılması gerekmektedir.
1- NES (Nitelikli Elektronik Sertifika, E-İmza) Başvuruları
NES (Nitelikli Elektronik Sertifika, E-İmza) başvuruları aşağıdaki adımlar takip edilerek yapılacak ve ıslak imzalı başvuru formları 3 suret olarak müdürlüğümüz bilgi işlem şubesine 09/2/2017 Perşembe günü mesai bitimine kadar elden teslim edilecektir.
a) Okullarda e-imza başvurusu yapacak kişiler
- Okul Müdürü
- Varsa müdür başyardımcısı
- Resmi yazışmaları yapacak en fazla 2 müdür yardımcısı
- Resmi yazışmaları yapan 1 memur
b) /meb_iys_dosyalar/2017_02/07125421_Nitelikli_Elektronik_Sertifika_NasYl_Ystenir.pdf linkinden başvuru kılavuzunu indirip incelenmesi
c ) Başvuru kılavuzu incelendikten sonra http://www.meb.gov.tr/eimza/ adresinden başvurunun yapılması
d) Yapılan başvurunun 4 nüsha çıktısı alınıp mavi tükenmez kalemle imzalanarak, 3 nüshası müdürlüğümüz bilgi işlem birimine resmi yazı eki ile ve ıslak imzalı başvuru formları 3 suret olarak müdürlüğümüz bilgi işlem şubesine 09/2/2017 perşembe günü mesai bitimine kadar elden teslim edilecektir.
Başvuru işlemlerinde sorun yaşayan okullarımız müdürlüğümüz Bilgi İşlem şubesiyle irtibata geçmeleri gerekmektedir.
Başvuru İçin Önemli Notlar:
İlgili işlemi yaparken kılavuzun dikkatle incelenmesi rica olunur.
Ø Elektronik İmza Kart Okuyucuları ve Sim Kartlar başvuru formunda belirteceğiniz adreslere kurye ile teslim edilecektir. Bu sebeple Okul adreslerinizi tanımlamanız önerilir.
Ø Ayrıca başvuru esnasında girilecek cep telefon numaranız ve belirleyeceğiniz güvenlik sorusu büyük önem arz etmektedir. E-İmzaların ilk kullanımı ve ilerleyen süreçlerde unutulacak şifrelerin sıfırlanmasında kullanılacaktır.
Ø Başvuru Mozilla Firefox tarayıcısından sağlıklı bir şekilde yapılabilmektedir. Fakat çıktı raporunun alınabilmesi için öncelikle, Mozilla tarayıcısına MEB Sertifika eklentisinin yüklenmesi gerekmektedir. MEB Sertifikası ve Mozilla tarayıcısına nasıl yükleneceğine dair ilgili link: http://sertifika.meb.gov.tr/
2- DYS için gerekli programların kurulması
Okullarda İdari personel (Müdür, Md Yrd. ve Memur ) bilgisayarlarına DYS için aşağıdaki programların kurulması gerekmektedir. Kurulum sırasında yapılması gerekenler aşağıda belirtilmiştir.
Okullar için Katılımsız DYS Kurulumu
1-Okullarımız İçin (İşletim sistemleri Vista, Windows 7, 8, 8.1 ve Windows 10 ) DYS Kurulum Dosyalarını http://batman.meb.gov.tr/dys/Okul_DYS_java_8.121.rar linkinden indiriniz.
2- İndirdiğiniz dosya üzerine sağ tıklayarak dosyayı RAR dan çıkartınız.
3- Okul_DYS dosyasının üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayınız.
4- Çıkan menüden yönetici olarak çalıştırı seçiniz.
5- Herhangi bir soru gelirse Çalıştırı seçiniz.
6- Kurulum sizi yönlendirecektir.
7- Tüm ekranlar kapanıncaya kadar bekleyiniz.
8- Tüm ekranlar kapandıktan sonra Bilgisayarınızı kapatıp açın ve e-imzanızı PC ye takınız. DYS ye giriş yapabilirsiniz.
Kurulum için Önemli notlar:
Ø Crome ve Opera java desteğini kaldırdığından DYS ve Java programları bu tarayıcılarda çalışmamaktadır.
Ø DYS programını sorunsuz olarak Firefox ve İE de çalıştırabilirsiniz. DYS Eğitimini ise tüm tarayıcılarda çalıştırabilirsiniz.
Ø DYS (Doküman Yönetim Sistemi) İl, İlçe ve Okul/Kurum MEB ADSL erişimi dışında çalışmamaktadır. Ayrıca bilgisayarlarda Meb Sertifikasının Kurulu olması gerekmektedir.
3- DYS (Doküman Yönetim Sistemi) ile ilgili eğitimlerin kursiyerlere verilmesi
Eğitimler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü DYS Yöneticileri tarafından planlanarak okul müdürlüklerine ayrıca duyurulacaktır.
Eğitimini tamamlayan okul idareleri https://dysegitim.meb.gov.tr/MEBDYSWeb/index.jsp adresine Kişisel Mebbis şifresi ile giriş yaparak deneme yapabileceklerdir.
Yaşanacak sorunlar için İletişim Tel : 4813279-81-82-83 ( Dahili 115-124-125 )